Piteå tidningen logotyp

Måndag 22 september 2014 Vecka 39

Rebecca Stenberg

Hej! Jag heter Rebecca Stenberg och studerar Hälsovägledning vid Luleå Tekniska Universitet. På sidan av det spelar jag hockey i MSSK/Piteå dam. Här kommer ni att hitta underhållande saker som händer i mitt liv, allt från vardagliga händelser till klubben MSSK/Piteå och landslaget!


Science & Faith

Piteå - den 31 mars 2011, kl 18:43

Sitter här och lyssnar på The Script och tanken kom precis upp i mitt huvud att jag måste tacka mina fantastiskt hjälpsamma och stöttande lärare som gör det så enkelt för mig att åka iväg på landslagsuppdrag och speciellt nu under VM när jag ska vara borta så länge. Särskilt tack till Annika men även till Gunny, Solveig, Carolina, Sara, Stefan och Hedlund. Tack, skulle bli jobbigt utan er hjälp.

Annars då? Hmm... klickade hem en studentklänning igår. Får hoppas att den passar osv. Annars..ja, snön smälter inte så synligt här i Piteå men det märks faktiskt att det blir mindre. På något konstigt sätt. Trottoaren är bar på de flesta ställen vissa tak börjar sticka fram. Snön på vår går är dock ett lite större projekt, känns som att vi inte kommer kunna ta bort adventsgranen före midsommar. Men jag har något form av memory att jag sa ungefär samma förra året, och som tur var behövde vi inte vänta så länge. Men det ser tufft ut. Jaja, det löser sig.
Hittade en sten i min garderob. Mina tankar går till hur den hamnar där. Den var helt seriöst bara där helt plötsligt. En del saker förstår man inte.

Har tränat och ska snart inta soffläge och titta på lite hockey, 
heja heja Luleå.
Senare blir det kvällsmat, podcast a la Filip & Fredrik, och sleepmode.
Take care.
/R.

Svårtolkad rubrik..?!

Piteå - den 30 mars 2011, kl 16:58

Fullproppad dag, men ändå inte så mycket gjort. Huh?!

Nämen jo nog har vi väl fått saker gjorda. Har bland annat hunnit skriva min ledighetsansökan (Y), läst i min bok, skrivit på engelskan osv osv.

Bokade även in en bio med Freddy och Emelia klockan 21 ikväll, I am number four ska vi se. Emelia skulle kanske ta med sig en fruktsallad. Jag vet inte vad jag tycker om det. Vad tycker jag om det? Tror jag tycker att det inte riktigt hör hemma där. Eller? Beror på vilka frukter hon planerar att blanda ner. Men ändå, nej det hör inte hemma i en biosalong. 
Peter E sa iaf att filmen var bra. Kanske litar på honom, han har trots allt ganska bra smak på filmer. En eloge till honom för att han ska börja blogga för sitt fotbollslag, [applåder]. Han kommenterar saken genom dessa ord: "Inga kommentarer". Men jag vet att han tycker att det är häftigt.

Bara som en anekdot; jag har fått flera kramar och gratulationer i dag, alltid mysigt med kramar och trevligt med gratulationer. Har även bullat (inte bullar) med vad jag ska göra för uppgifter när jag är borta. Kanske inte fullt lika roligt, men andra sidan av detta är att jag endast har cirka ungefär 23 skoldagar kvar i skolan. Försöker se positivt. It's working!

Kvällens schema blir:
Korpen, bastu, middag, bio, g'natt!
Peace.
/R.

Sweet dreams

Piteå - den 29 mars 2011, kl 22:00

Helllllo!
Good news today, VM-truppen är finally ute och där stod mitt namn.
Helt overkligt, men sant :) Ska bli så otroligt roligt ska ni veta.

På måndag åker vi till Uppsala och spelar två träningsmatcher. Sen hem och vila över helgen innan vi drar iväg igen måndagen därpå. Stort.

Ska bättra på min update tills det att jag beger mig. Har varit mycket de senaste dagarna och har bara gått och varit nervös, men så är det. Nu är det verklighet.

Kvällsmat > nattinatti.
/R.

Helg osv.

Piteå - den 25 mars 2011, kl 19:27

Det var tydligen våffeldagen i dag. Jag måste säga att jag inte hade koll på det, för det hade jag inte. Men nu vet jag, bättre sent än aldrig!

HELG. Skönt.
I dag åkte vi skridskor på isen och före så var alla jättetaggade. Eller?
Men det var skönt, speciellt när vi stannade. Då blåste det inte lika mycket. Solen sken i alla fall så lite färg fick man kanske.

Ska snart äta en mumsig fajitas-middag innan jag sammanstrålar med Lisa, Freddy och Emelia på Nodo. Jag skulle satsa mycket på att det blir en del skitsnack där. Men det är ju lite så vi jobbar så!

Trevlig helg alla!
/R.

Blåser det? Va? Blåser det?! Jag hör ingenting för det blåser!

Piteå - den 24 mars 2011, kl 16:54

SP3C hade klassdag i dag, vi befann oss på de finare delarna av Djupviken. Ungefär vid boule- (fritt uttal) banorna hittade vi en plats i solen. Och i vinden.
Det var först ganska soligt och inte så värst blåsigt, men det drog ganska snabbt ihop och formade en vindpust mot kinden, ganska hård var vinden dessutom. Men det var mysigt, Nina hade med sig korv och pannkaka som vi grillade och vi drack varm choklad. Bör nämnas att vi även lekte under hökens vingar kom, vilken färg osv.. och även 1,2,3 rött ljus. På en väg som inte var bredare än en gångväg. Ingen vann tror jag.

Talet har jag skrivit, så jag tycker att jag kan unna mig att fara till Luleå och se dom än en gång vinna mot Skellefteå. Skulle vara kul! Eller, jag ska redan till Luleå - men skulle vara extra roligt om de kunde vinna också. Bara för min skull. Snälla. :)

Cirka 30 minuter till avgång mot Luleå, ska göra något vettigt av tiden.
/R.

Magi.

Piteå - den 22 mars 2011, kl 22:52

Alla som hejar på Luleå räcker upp en hand? Och alla som är glada ikväll räcker upp en hand? Magi är rubriken. Magi blir det även på torsdag.

Idag hade jag en lektion, gick på stan med vänner och åt en god lasagne på Nodo. Efter det åkte jag hem, pluggade, tog en PN och tog bilen upp till Kvarna där jag hade egen is i en hel timme. Tack Henka.
Senare gjorde jag en ceasarsallad (A la Agnes) till middag, möte, sett Luleå piska Skellefteå och nu sitter jag här. Lite hes, lite trött, men glad, så det gör inget!

Valle ringde nyss, hon hälsade till bloggens alla läsare.
Ska sätta punkt nu(.) Och ställa klockan på 06.30.
SOV GOTT, det ska jag göra.
/R.

Kommentarer Magi. (2 inlägg)

Long time no see.

Piteå - den 21 mars 2011, kl 22:39

Sorry for being away, men jag har rätt mycket att göra ibland. Idag har jag varit i skolan på eftermiddagen, sen har jag funderat lite på talet i svenska, lagat mat, tagit en pn och varit på Step in och tränat. Där var det jättemycket folk och varmt, men Steppan leverar alltid.

Det var ingen hockey på tv idag, kändes tomt på något vis. Men det är nog bra att vara borta från det ibland. Saknades lite dock, men då blev man bara mer taggad inför derbyt imorgon.
Första semifinalen, Skellefteå - Luleå. Nervöst [naanting].

Känner att jag ska ta en tidig kväll, så jag ska börja avrunda här.
Morgondagen bjuder på en lektion, sen stan med Emelia och Freddy, plugg, träning och Skellefteå - Luleå från soffan. Helt normal dag typ.

Avslutar kvällen med att lyssna på The man who can't be moved av The Script, awesome.
Peace out.
/R.

Hola!

Piteå - den 17 mars 2011, kl 22:36

27e mars. Nervöst. Massor med nervöst.

Hade sista träningen för säsongen med laget idag! Vi spelade fotboll, alltså med en fotboll och sparkade på fotbollen med skridskorna, vi spelade även olika varianter av smålagsspel. Sen var det slut. Shiiit alltså.

Kvarnvallen, måste nog beskriva min kärlek till detta ställe.
Nu vid namn LF Arena, men Kvarnvallen har jag alltid sagt och det kommer alltid heta det. Punkt slut! Tror det är många som håller med mig där i alla fall. Jag tycker faktiskt väldigt väldigt mycket om vår ishall, den är varm (men ändå inte för varm), den har precis lagom hårdhet på isen, och den är rätt storlek. Jag tillbringar massvis med timmar där, så tekniskt sett skulle jag inte klara mig utan den. Man har gråtit och skrattat tillsammans med ishallen, man har kämpat och svettats i ishallen. Jag kan konstatera att Kvarnvallen/Kvarna/Kvarnis/LF Arena, har varit med om mycket genom sina dar. Då vet ni ungefär vad jag tycker. Puss på Kvarnvallen helt enkelt.

Nu ska jag lägga mig och lyssna på mina favoriter Filip och Fredrik.
Later,
/R.

Kommentarer Kommentera Hola!

Moments of tisdag.

Piteå - den 15 mars 2011, kl 22:42

Idag har jag haft en lektion, en lunch på Valdino, en pluggstund på eftermiddag, en bakstund efter det och till slut en träning. Näst sista för säsongen med laget. Sista på torsdag. Snyft.

Har tyvärr inte så mycket mer att berätta ikväll, kul att AIK slog ut HV 71 anser jag. Hoppas på att Luleå kan göra samma sak med Djurgården imorgon!

Vi säger så, nu checkar jag ut.
Gnatt,
/R.

Genom eld

Piteå - den 14 mars 2011, kl 10:06

Vinst med 13-0, hur skönt som helst. Jag är så grymt stolt över oss alla i laget tjejer, vi har verkligen gjort det bra. Det är nästan så att man får tårar i ögonen när man sitter här och tänker på denna säsong! Men bara nästan :) Verkligen en bra avslutning på säsongen, det har gått så fort och det är alltid tråkigt när det är slut. Som tur är så börjar en ny säsong innan man vet ordet av.

Ny vecka, nya möjligheter. Vet inte riktigt vad som väntar denna vecka, men så är det alltid efter ett lov! Just nu vill man gå till skolan så att man kan gå hem och man har avverkat ännu en dag, det vill säga, en dag mindre till studenten. Men samtidigt inte, aja ni vet hur det är.

Ikväll: Djurgården - Luleå
Nu, frukost.
/R.

Vinst!

Piteå - den 12 mars 2011, kl 00:14

Hello på er!
Jag känner att jag skulle vilja skriva ett blogginlägg på engelska, för ovanlighetens skull. Men det blir tyvärr inte ikväll, känner mig lite för trött.

Vi vann första kvalmatchen mot Sundsvall med 3-0, nog om det. Söndag kl. 12.00 @ LF Arena möter vi Hällefors. Be there!

Ska avrunda kvällen med att lyssna på Filip och Fredriks podcast. Helt otroliga är dom. Då vet ni! Just nu pratar dom om Solsidan, händer rätt ofta att dom i alla fall refererar till Solsidan. Kul! Dom är roliga. Tycker jag.

God natt!
/R.

 

Kommentarer Vinst! (1 inlägg)

En vårkänsla.

Piteå - den 10 mars 2011, kl 10:36

Gick ut och hämtade posten, i t-shirt! [tii-shjöört] Vilket gav en otrolig vårkänsla. Solen tittar fram och det är faktiskt varmt ute, skön-t lixom!

Efter att ha pluggat lite tog jag en lång dusch och sen åt jag min favoritfrukost. Kollade precis på almanackan på min högra sida och såg att min mormor har namnsdag idag. Ska göra något åt den saken, definitivt.

Det är verkligen skönt att ha sportlov, word. I dag ska jag luncha på Valdino, sen titta förbi på stan en sväng och se ifall det kanske hoppar upp någon balklänning i mina händer. Vore förträffligt! Vidare ska jag städa och träna, sen ska jag mysa med Emelia och Freddy. Notice att jag inte ska plugga, för det har jag redan gjort i dag. Ibland är det kul att vara relativt morgonpigg.

Ska verkligen bädda sängen nu.
På återseende!
/R.

Yippiekayey.

Piteå - den 9 mars 2011, kl 15:22

Gårdagen tillbringades på LF Arena med 20 barn. Roligt var det och barnen var såå duktiga! Och väldigt söta :) Men jag måste erkänna att när jag kom hem var jag så trött att jag slocknade på sängen före middagen. Sen på träningen var jag också rätt trött, slocknade sekunden efter jag lagt mig i sängen. Därav inget blogginlägg.

Nyss hemkommen från Luleå, varit och shoppat med mamma. Blev en tröja från HM och en vårjacka. Wiie. Var egentligen ute efter balklänning, men jag hittade ingen. Precis som det brukar vara när man letar något speciellt, då hittar man något annat som man inte tänkt sig från början.

Ikväll blir det Korpen och sen ska jag kolla in Oscarsgalans stora vinnare The King's Speech, hörde att Colin Firth var bra. Som vanligt.

Ska nu sammanställa enkäterna från gårdagen, tack alla inblandade btw :)
Kram
/R.

Project runway

Piteå - den 7 mars 2011, kl 23:18

Ungefär som Project runway, vi kan leka det i alla fall.

Vår (min, Agnes och Lisas) projektredovisning är imorgon, Sportlovshockey på LF Arena. Spännande, hoppas alla barn dyker upp och att det fungerar.

Ska kolla igenom det sista sen sova.
Sorry för kort inlägg, blir längre tomorrow.
Peace.
/R.

Woop woop.

Piteå - den 4 mars 2011, kl 16:14

Tjenare hur mår du? Jo tack fint, du då?!

Sagolikt med lov, tror att många instämmer. Word på den.
Dagen har varit bra om inte grym, denna fredag startade med en lektion där vi ägnade oss åt att lyssna på Håkan Hellström-låtar. Love.
Efter det lämnade vi in våra fina resereportage, awesome feeling.
Lunch och sen en psykologilektion som innehöll ett experiment, tänker inte berätta mer om det ifall ni kanske får göra det någon gång :).

Sedan begav vi oss till isen med hockeygym för att ha föresportlovet-mys.
Det var mysigt, fint väder och god choklad. Mycket skotersnack, men så blir det väl när man är på en is med tio killar och fem skotrar typ. Men sånt får man ta, det var kul iaf.

Lugn kväll med bastu och god mat. Imorgon åker vi till Övik för två matcher, avresa halv nio in the morning. Matchen imorgon är 16.00, sen ska jag försöka hinna förbi och se hur Valle lever.

Beautiful.
/R.

Funhouse

Piteå - den 3 mars 2011, kl 17:54
Det är ingen glädje att vara sysslolös, det roliga är att ha mycket att göra och strunta i att göra det.
Det roliga är att det är sant.
Hade detta varit en Twitter så hade jag nog nöjt mig med denna mening men eftersom detta inte är en Twitter så skriver jag några rader till.

Dagen har hittills bjudit på hockeygym och en lektion på skolan. That's it. Sen har jag suttit och lyssnat på grym musik, finslipat på svenskan och fixat lite på projektarbetet. Skön-t.
Nu ska jag bege mig till Kvarna för att träna, träningen slutar 19.45, jag går in i omklädningsrummet och kollar status på Modo-Luleå, förhoppningsvis med ett positivt besked. Typ att Luleå leder.
Ingen bild idag, kanske imorgon. Vi ska nämligen ha föresportlovetmys med hockeygym, så hold the thumbs för att det inte blåser fullt lika mycket imorgon..

Besök mina fina vänners blogg, lätt värt det; http://livefromcampus.blogg.se

Vi säger så!
/R.

Miss Cake

Piteå - den 2 mars 2011, kl 18:50

Engelska - check
Psykologi - check
Två saker färre, ding! :)

Efter skolan åkte jag, Lisa, Emelia och Freddy och invigde det nya fiket, Miss Cake, i Munksund. Riktigt god morotskaka måste jag säga! Mysigt var det också.

Gjorde några småändringar i mitt resereportage efter middagen, sen har jag även sett dagens avsnitt av One tree hill. En månad och tre veckor till nästa avsnitt. Snyft.

Kylan har försvunnit iaf, vilket är positivt. Skönt att inte behöva frysa sönder när man går ut.
Helgen bjuder på två matcher i Övik, så det blir en helhelg där. Håll en tumme eller två, kan behövas.

Nu ska jag avrunda för ikväll, lyssna klart på den fantastiska låt jag lyssnar på: Sidewalks - Story of the year, sen ska jag ta en bastu.

Peace.
/R.


 

webb-tv sport Livet med hockeyn

Bloggar


Köp/läs e-tidningen här

  

Bilaga

Senaste blogginläggen

Charter
LMS
Hotel