Piteå tidningen logotyp

Lördag 19 april 2014 Vecka 16

Rebecca Stenberg

Hej! Jag heter Rebecca Stenberg och tog förra våren studenten från Strömbackaskolan i Piteå där jag läste på samhällsprogrammet. Här kommer ni att hitta underhållande saker som händer i mitt liv, allt från vardagliga händelser till klubben Munksund/Piteå och landslaget!


J-VM

Piteå - den 29 december 2010, kl 01:12

Nu blir det att titta ett tag på Ryssland-Sverige :)


God fortsättning!

Kommentarer Kommentera J-VM

Halloj i stugan!

Piteå - den 27 december 2010, kl 15:57

Bloggen fick vila litegrann under självaste julhelgen. Hoppas alla har haft det bra och ätit mycket julmat. Det har i alla fall jag gjort!

Sista veckan på året påbörjades just idag, men jag tror inte man ska tänka på det. Kan hända att man bara får skuldkänslor för allt man inte hunnit med detta år! Tänk istället på vad ni hunnit med och vad som varit roligt :)

Träning idag var det tänk, men jag är förkyld så jag tar det lite lugnt. Stannar hemma och ser The Social Network istället. Nu middag!

/R.

Julhund!

Piteå - den 24 december 2010, kl 13:21

Min älskade julhund önskar er en riktigt God Jul! :)

Julstjärnor och juleskum

Piteå - den 23 december 2010, kl 10:09

Imorgon är det julafton!
Jag tycker att detta året har gått fort, väldigt fort. Och det har hänt väldigt många roliga saker under tiden.

Sitter just nu och lyssnar på Robyn, tittar ut genom fönstret och konstaterar att det i alla fall blir en vit jul i år. Mys!

Ta vara på tiden, den går så fort! Också kör ni försiktigt om ni ska åka någonstans, jag har sagt det förr men det kan sägas igen tycker jag.

Hoppas att ni har varit snälla i år så ni får många fina julklappar!
/R.

Dan före dan före..

Piteå - den 22 december 2010, kl 10:34

22 dagen av december är idag.
Dagens schema består av att träffa Ida på stan, ta en fika för att fira jullovet. Även att inhandla de sista julklapparna!

Nu ska jag äta frukost.
Alla som ska köra bil nu under jul och nyår;
kör försiktigt!

God jul :)
/R.

 

Hemma - snö och jul!

Piteå - den 21 december 2010, kl 08:10

Hej stjärnor.
Nu är jag hemma i mitt hem där jag hör hemma igen. Måste säga att det var grymt skönt igår att få ta och lägga sig i sin egen säng! Ni vet hur det är, finns ingen plats i världen som är bättre när man varit på resande fot.

Ett sånt sjukt stort äventyr jag varit med om då. Det hela började med ett läger i Uppsala från 13-16 december och efter det drog vi, efter några timmar på Arlanda i väntan på att få i ordning alla flygplan, till Finland för att spela tre tuffa matcher mot oerhört starka lag.

Väl på plats i Finland, Vierumäki, så startade vi den senare ihållande trenden med en vinst mot Tyskland. Där hände sig också att en viss jag fick göra mitt första a-landslagsmål, 1-0 mot Tyskland, vilket var helt underbart. Sen tog min vän och Kirunas stolthet Emma Eliasson tag i saken och satte dit 2-0. Norrbotten visade klassen i den matchen, helt klart.

Sen blev det vinst även mot Ryssland och efter det väntade finalmatch mot Finland på söndagen. Publiksiffran steg genast när vi fick spela i en ishall som hade läktare (!) och vi fick även hälsa på Finlands maskot Finkey. En höjdare. En grymt tuff match mot Finland visade sig skulle sluta i en seger för oss i den blågula tröjan. Att Emma Eliasson i denna match gjorde två mål i öppet mål tycker jag bör nämnas lite på ett hörn. Hon är en klass för sig, helt enkelt!

Jag känner att detta var ungefär en bra sammanfattning på veckan som varit, på minussidan var förseningen på Arlanda men det jämnade ut sig när vi tog hem turneringssegern. Skulle inte ändra på något om jag så kunde!

På bilden ser du en puck, med denna gjorde jag mitt första a-landslagsmål. Och fler ska det bli!

Over and out.
/R.

Hej och godkväll!

Uppsala - den 14 december 2010, kl 21:25

Hej mina vänner!
Jag ber om ursäkt för att jag inte hört av mig men det är bara för att det var lite oklart kring ifall man får blogga under landslagsuppdrag eller ej. Tyvärr är fallet att man inte får det om man gör det för en tidning. Så jag kan inte höra av mig härifrån förrän jag kommer hem. Men då kommer jag ge er en sammansfattning av resan, det lovar jag :) ni vet, den som väntar på något gott... :)

När matcherna i Finland börjar på fredag så kan ni säkert följa oss på svenska hockeyförbundets hemsida. Så jag hoppas att ni kikar in där :) men vi hörs och ses på måndag!

Ha det bäst :)
/R.

 

Leaving monday morning

Piteå - den 12 december 2010, kl 20:49

Imorgon bär det av igen. Denna gången till Finland, inte fullt lika långt som till USA. Vilket känns ganska skönt, inga hemska tidsomställningar och långa flygresor.
Första stopp är dock redan Sthlm/Uppsala för ett litet läger och en träningsmatch mot Almtuna IS på tisdagen.

På torsdagmorgon ca. 05.30 rullar bussen mot Arlanda och då flyger vi till Finland. På fredag möter vi Tyskland, lördag Ryssland och söndag Finland.
Ska bli grymt roligt och jag ska självklart blogga så mycket jag bara kan!

Nu ska jag avrunda söndagskvällen med toast och film.
Håll tummarna för oss så ska vi göra vårt bästa!

Kram.
/R.

Gameday

Piteå - den 11 december 2010, kl 11:07

Gameday: MSSK/Piteå - MODO. LF Arena 15.00.

SES.

Kommentarer Kommentera Gameday

Heliga helg! (och Jullov)

Piteå - den 10 december 2010, kl 17:51

Känns ganska overkligt att säga att jag har jullov, men det är faktiskt sant eftersom jag åker till Stockholm på läger till torsdag och då vidare till Finland för en 4-nationsturnering med Damkronorna. Så jullov är det :)

Efter dagens hockeygym for jag, Lisa och Agnes ner på stan och köpte julklapparna till lagfesten imorgon. Sen tittade vi också förbi på sportringen och jag köpte en Under Armour longslee och Lisa inhandlade en riktigt snygg Craft-tröja!

Efter allt detta blir det en riktig fredagskväll,
bastu och middag, sen idol- och godismys! :)

Önskar J20 lycka till i kvällens match,
Nu ska jag ta min hund och gå och basta!
/R.

Powernap

Piteå - den 9 december 2010, kl 18:29

Tog precis en liten powernap framför kaminen i vardagsrummet. Sjukt skönt med tanke på kylan ute. Här på Djupviken är det hela -18 grader!

Ska snart bege mig till Kvarnvallen för träning. Blir nog en lite lösare träning med tanke på att det är match på lördag. 15.00 MSSK-MODO.
Kanske lite powerplay? Vi får se, inga syraövningar iaf. :)

Läste tidigare idag på Idolsajten och allt om finalen.
Låtvalen var förutom vinnarlåten:

Jay

(eget val) Higher - Creed,
(folkets val) Like a prayer - Madonna
Minnah
(eget val) What are you waiting for - Gwen Stefani,
(folkets val) Twist and shout - The Beatles

Ska bli intressant att höra vinnarlåten i år, eller kan man bara slå på gammal? Hmm.. nämen vi får helt enkelt se. Blir nog bra!

Nu Kvarna, ha det!
/R.

Coldplay

Piteå - den 8 december 2010, kl 17:58

Godkväll Piteå!

Idag har jag inte gjort mycket annat än varit på skolan, kommit hem och tagit det lugnt. Inte alls mycket plugg nu när sista provet är bortgjort och man är ledig nästa vecka. Väldigt skönt!

Skolan bjöd på julbuffé till lunch, det var kul att få en liten försmak på julen. Även fast det inte alls är som ens eget julbord på julafton. Men som sagt, en liten försmak och man fick en liten längtan i magen.

Ska ta och vila ett tag (kanske blir en snabb powernap) innan jag och Agnes ska bege oss till Kvarna - Piteå vs. Teg 19.00
Vi ses där!

Förresten, tycker man om Coldplay rekommenderar jag att man lyssnar på denna fantastiska jullåt. Jag älskar Coldplay.
http://www.youtube.com/watch?v=z1rYmzQ8C9Q

Over and out.
/R.

Stort tack!

Piteå - den 7 december 2010, kl 14:54

Nyss hemkommen från Acusticum där det delades ut stipendium. Jag fick tillsammans med Magdalena Pajala dela på ett idrottsstipendium från Piteå kommun, kultur och fritid.
Jag är väldigt glad och tacksam över att jag fick detta stipendium, det är alltid roligt att bli uppmärksammad när det går bra och det är kul att damhockeyn får ta plats :)

Nu ska jag mysa i soffan min med en bok. Senare blir det middag och träning! Luleå har Djurgården på bortaplan, vi hoppas på det bästa.

/R.

Rubrik.

Piteå - den 6 december 2010, kl 22:47

Måndagen den 6/12 2010
Sitter och grubblar på vad jag ska skriva men det finns faktiskt inte så mycket att säga.

Träningen gick helt okej trots att vi bara var en målvakt och inte så fruktansvärt många utespelare. Men man gör det bästa av situationen!

Skolan startade 11.40 och slutade 15.30, då hade man även skrivit sista provet innan jul. Väldigt skön..t.

Imorgon blir det skola från 9.00-11.00, sen lunch någonstans och julklappshandling. Träningen imorgon är 18.45, hoppas på lite fler människor närvarande.
Match på lördag, MSSK-MODO, 15.00 LF Arena - antar att du är på plats :)

Dagens namn: Nikolaus och Niklas. Grattis!
Godnatt,
/R.

Kommentarer Kommentera Rubrik.

Fairytale of New York

Piteå - den 5 december 2010, kl 13:47

Glömde den viktigaste punkten på dagens att-göra-lista:
pepparkaksbak :)

Jag ger er resultatet av bakningen och samtidigt tidernas bästa jullåt: http://www.youtube.com/watch?v=ev94MQ9KQUs&feature=related

Hej söndag.

Piteå - den 5 december 2010, kl 12:38

Sorry att det inte blev något inlägg igår men det fanns inte tid! Var på staden och shoppade julklappar på förmiddagen, sen kom jag hem och pluggade lite och tog en bastu. Sen var det middag och kollade på hockey, och senare bio. Paranormal 2 var faktiskt inte så farlig. Men den hade sina moments helt klart!

På dagens agenda står, plugg - städning - kolla Björnligan - träning.
Morgondagen bjuder på sista provet innan jul. Wohow!

Andra advent idag. Det går fort nu.
BYEE.
En vecka till Finland :)

HELG.

Piteå - den 3 december 2010, kl 16:55

Ibland är det inte så kul, jag kom hem vid elvatiden och tar in posten. Lite reklam och under bläddrade jag fram en "Åka skidor"-katalog från Chamonix Mont Blanc.
Underrubrik: "Häng med till världens häftigaste skidort."
Man blir ju inte lite sugen.

Spellediga i helgen vilket betyder fredagsmys ikväll med bastu och Idol. Imorgon ska jag se Paranormal Activity 2 på bio, om jag vågar. Hörde från säkra källor att den var läskig. Men det kanske är lite av grejen med rysare också? Typ.

Chips och dipp istället för chins och dips ikväll. Citat från min kära vän Hampus Fors. Trevlig fredag!

/R.
PS.
Jag rekommenderar er att hålla er borta från vägarna nu när Samuel Lidström klarat kortet. I alla fall nu i början när han har lite svullskalle.
Se upp för en 740' iaf! Och grattis Samme!

Kommentarer Kommentera HELG.

Time flies when you're having fun.

Piteå - den 2 december 2010, kl 22:50

Dagarna går seriöst helt sinnessjukt fort nu för tiden. Man hinner nätt och jämnt göra sakerna man tänkt sig.
Vakna-skola-hem-äta-plugga-träna-hem-kvällsmat-blogga-sova.
Bara själva livet är som ett heltidsjobb. Man borde få betalt för att leva :)

Ikväll var jag på is igen. Helt okej kändes det, fortfarande lite förkyld men det börjar ge med sig. Vi var inte så många på träningen så vi testade några utspel och spelade på helplan.

Hann faktiskt en sväng ner på stan idag eftersom jag endast hade en lektion om man bortser från hockeygym, så jag slutade klockan ett och drog en snabbis på stan. Kan tyvärr inte skriva ner vad som inhandlades eftersom jag vet att min kära mor och far ibland tittar in på bloggen. Då blir det inte lika roligt för dom när Tomten kommer! :)

Morgondagen: Två lektioner på skolan så skoldagen slutar klockan elva ungefär, då blir det nog en lunchdejt med Lisa Ekberg downtown. Efter det beger vi oss till HG (hockeygym) som utspelar sig på LF Arena (även kallat Kvarna för oss som bodde där under den underbara tid då detta var ishallens namn) mellan 13.20-15.00 ungefär.

Imorgon kommer världens kanske andra bästa serie ut.
Grey's Anatomy! Det ser vi fram emot. Som vanligt blir det även en fredagsbastu med diverse tillbehör. Efter det blir det middag framför tv:n där vi ser Peter Jihde leda IDOL 2010. Myskväll kan man också stava det.

Avslutar kvällens blogginlägg med en quote från Roger Rönnberg, kvällens gäst i Hockeykväll.

Pratet om varför Luleå leder Elitserien:
Marie: "Vad är hemligheten med Luleå?
Roger Rönnberg: Toppen av Sverige, Norrbotten."
Godnatt!

Treeningg.

- den 2 december 2010, kl 18:47

Beger mig mot hallen och träning. För övrigt har jag inte så mycket att säga just nu.

Over and out.

Julkalender.

- den 1 december 2010, kl 22:56

Ska gå och sova nu men tänkte bara tipsa om världens roligaste julkalender. Ni måste verkligen kolla in den. Enjoy!
Gnatt!

http://oioioi.se/

Snabbvisit

- den 1 december 2010, kl 19:50

Fortsatt förkyld så jag skippade träningen även idag. Jag måste erkänna att jag tycker enbart att det är jobbigt att vara förkyld och inte kunna träna. Man har som inget att göra på kvällarna. Hälsade iaf på träningen och gled omkring ett tag på isen. Men men så är det, förhoppningsvis är det bättre imorgon.

Första december, alltså första dagen i sista månaden av året. Inte helt fel, snart jullov också, känns som att hösten bara har sprungit iväg.

Josefine "Joss" Åström (som även fått en PP-variant uppkallad efter sig) fyller jämna år på lördag - ser fram emot en fika på söndagsträningen. Vi får väl se vad som levereras.

Nu blir det badkar! PHC leder med 1-0 mot Kalix inför andra. Kör hårt boys.
Tjao!
/R

Sport

Näringslivssajt

Läs allt om PT:s digitala satsning


webb-tv sport Livet med hockeyn

Bloggar


Köp/läs e-tidningen här

  

Bilaga

Damallsvenskan

Senaste blogginläggen

Charter
LMS
Hotel